Inmiddels heb ik de 2e les er al een tijdje op zitten.
Het ging goed, maar ik moet toch nog wel veel oefenen op de sim.
Aangezien ik het momenteel erg druk heb schiet dit alles er een beetje bij in en kan ik dus niet echt veel simmen.
Binnenkort toch maar wat meer tijd voor maken, en zeker snel weer een lesje plannen. Ik heb er nog 3 tegoed, dus dan moet ik toch wel een klein stukje verder zijn hoop ik.
Ik hou het hier op de hoogte..
Darkrider
Titel:
Geplaatst: Dinsdag 17 Maart , 2009 20:10
RCP-Forum piloot
Bart schreef:
ga met je FF9 naar je gyro menu, zet m in GY mode, en ken een switch toe, daarmee switch je in rate mode en HH. bij beide standen kun je hier je gain regelen...
ik heb de Gyro op mijn FF9 op switch C zitten en inderdaad wat bart zegt op "GY" zetten
_________________ Trex 500 -- Funjet 3W -- -- Swift ---FF9 --Scorpion 1600 kv -- Kontronik JAZZ
Zoals enkele van jullie weten, probeer ik al best een lange tijd te leren vliegen. Nu is me dit nog niet zodanig gelukt dat ik alleen durf te vliegen. Sterker nog, ik heb nog niet eens het lef gehad om mijn 450 van de grond af te halen... Reden hiervoor is eigenlijk ook wel, dat ik totaal niet weet hoe ik de heli moet afstellen en bouwen. Met als gevolg van een crash, dat ik niet meer weet hoe ik verder moet. Ook denk ik dat de 450 nu niet perfect is afgesteld, en jammer genoeg weet ik niet waar ik moet beginnen om dit zelf te doen. Ik zou dit wel graag leren, of kunnen. Om te beginnen wil ik mijn heli "tam" afstellen, om de hoover ook in het echt te proberen (op de sim gaat hij redelijk). Ik ben nu gewoon nog te bang voor een crash, en eigenlijk wil ik dat niet zijn, want voor bouwen e.d. vind ik totaal niet erg. Daar leer je de heli van kennen vind ik zelf.
Hoe kan ik het beste beginnen mijn heli af te stellen? Is er iemand die mij hierbij kan helpen, misschien onder het genot van een bak koffie? Ik zou het heel graag onder de knie krijgen, maar dan zou ik graag de werking van een heli ook snappen. Ik denk dat de moeilijkheidsgraad ook daar voor mij nogsteeds ligt...
Ik hoop dat iemand me wilt helpen. Eventueel kan ikzelf verplaatsen, dit is echt geen probleem, mits het geen honderden km's rijden is, dus liefst wel een klein beetje in de buurt. Als er iemand intresse heeft om uren over onze hobby te praten, dan zou ik graag gebruik maken van de kennis van iemand anders...
_________________ Trex450seV2 FBL BeastX I Trex250se FBL BeastX I FF9 2.4ghz
Nadat ik bij Les ben geweest, heb ik afgelopen dinsdag in de tuin mijn eerste hoover helemaal alleen gedaan. Het ging echt heel lekker, met als gevolg dat ik 5 LiPo's heb leeggevlogen!
Echt heel gaaf om te zien dat het werk allemaal niet voor niks is geweest. Het gaf me echt een kick om de heli stabiel te houden! Echt heel relaxed, ik heb nu alweer zin om te vliegen.. Jammer van die wind nu..
Volgende keer zal ik eens proberen een filmpje te maken.
Vandaag ook weer 2 LiPo's leeggevlogen met de 450. Ging niet zo goed als de vorige keer, maar ik denk dat het ditkeer ook wel met de wind te maken heeft. Er stond vandaag best wel wat wind namelijk. Toch nog 2 LiPo's leeg kunnen vliegen. Hopelijk morge hier een herhaling van, mogelijk met filmpje
Zoals beloofd vandaag even een filmpje gemaakt. Het ziet er wat stuntelig uit, maar let wel het is pas mijn 12e LiPo die ik leeg vloog. Ik ben best tevreden eigenlijk.
Ook nog even 2 foto's gemaakt van na de vlucht.
Als jullie tips hebben na aanleiding van mijn vliegkunsten, hoor ik ze graag! Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door Lars op Zaterdag 10 April , 2010 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vandaag ook weer 3x een LiPo leeg gevlogen. Totaal heb ik nu 18 vluchten van ongeveer 4.30 minuut er opzitten. De LiPo heeft dan ongeveer nog 25% over. Wel zijn de LiPo's niet heel erg goed meer, want ik doe er dus nu alleen maar mee hooveren. Maar voor nu is het even goed, ik wacht namelijk nogsteeds op mijn Zippy's.
Ik heb toch nog een klein minpuntje en Lesley (flybar-less) heeft dit ook een beetje ondervonden toen ik bij hem was. De 450 heeft soms nogsteeds een klein beetje last van tail wagging. Het is maar af en toe en dan ook maar een heel klein beetje hoor, maar aangezien ik de gyro sensibility op 55% heb staan is dit wel ver het uiterste denk ik. Is hier een oplossing voor, of ligt het toch gewoon een klein beetje aan de GY401?
probeer eens nieuwe staartblaadjes en/of een nieuw staart asje...
de 401 kan er maar weinig mee te maken hebben, of probeer eens hogere toeren te vliegen ! soms is een beetje meer throttle genoeg om de staart straks te krijgen !
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum